SORU
6 Ocak 2009, Salı


Nesneye Yönelim C

Birisi-yönlendirme nesne C olan şık işleyişi kesmek (C89/ISO C90 uyumlu lütfen ANSI) bir dizi paylaşır mısınız? Lütfen cevap cevap yok yani nesne yönelimli bir kaç farklı dilde aşina değilim, "C Öğren !". Okudum "Object-Oriented Programming With ANSI C" (dikkat:pdf) ve diğer bazı ilginç çözümler, ama senin içinde çoğunlukla ilgileniyorum :-)!

< / ^ hr .

Ayrıca Can you write object oriented code in C? bkz

CEVAP
6 Ocak 2009, Salı


İşlemcisi (ab)karşı deneyin ve C nesne yönelimli bir dil daha böyle bir sözdizimi yapmak için kullanın tavsiye ederim. En temel düzeyde, sadece nesneler gibi sade yapılar kullanın ve göstericiler tarafından: etrafında onları geçmek

struct monkey
{
    float age;
    bool is_male;
    int happiness;
};

void monkey_dance(struct monkey *monkey)
{
    /* do a little dance */
}

Veraset ve polimorfizmi gibi şeyler almak için biraz daha fazla çalışmak zorunda. Bir yapının ilk üyesi üst sınıf bir örnek olmak suretiyle manuel miras yapabilirsiniz, ve sonra temel ve türetilmiş sınıflara işaretçiler özgürce dökme civarında

struct base
{
    /* base class members */
};

struct derived
{
    struct base super;
    /* derived class members */
};

struct derived d;
struct base *base_ptr = (struct base *)&d;  // upcast
struct derived *derived_ptr = (struct derived *)base_ptr;  // downcast

Polimorfizmi (sanal fonksiyonlar gibi) almak için, işlev işaretçileri kullanın ve isteğe bağlı olarak işaretçi tablolar, tablolar ya da sanal durumda fonksiyonun parametre değişkeni olarak bilinen fonksiyon:

struct base;
struct base_vtable
{
    void (*dance)(struct base *);
    void (*jump)(struct base *, int how_high);
};

struct base
{
    struct base_vtable *vtable;
    /* base members */
};

void base_dance(struct base *b)
{
    b->vtable->dance(b);
}

void base_jump(struct base *b, int how_high)
{
    b->vtable->jump(b, how_high);
}

struct derived1
{
    struct base super;
    /* derived1 members */
};

void derived1_dance(struct derived1 *d)
{
    /* implementation of derived1's dance function */
}

void derived1_jump(struct derived1 *d, int how_high)
{
    /* implementation of derived 1's jump function */
}

/* global vtable for derived1 */
struct base_vtable derived1_vtable =
{
    &derived1_dance, /* you might get a warning here about incompatible pointer types */
    &derived1_jump   /* you can ignore it, or perform a cast to get rid of it */
};

void derived1_init(struct derived1 *d)
{
    d->super.vtable = &derived1_vtable;
    /* init base members d->super.foo */
    /* init derived1 members d->foo */
}

struct derived2
{
    struct base super;
    /* derived2 members */
};

void derived2_dance(struct derived2 *d)
{
    /* implementation of derived2's dance function */
}

void derived2_jump(struct derived2 *d, int how_high)
{
    /* implementation of derived2's jump function */
}

struct base_vtable derived2_vtable =
{
   &derived2_dance,
   &derived2_jump
};

void derived2_init(struct derived2 *d)
{
    d->super.vtable = &derived2_vtable;
    /* init base members d->super.foo */
    /* init derived1 members d->foo */
}

int main(void)
{
    /* OK!  We're done with our declarations, now we can finally do some
       polymorphism in C */
    struct derived1 d1;
    derived1_init(&d1);

    struct derived2 d2;
    derived2_init(&d2);

    struct base *b1_ptr = (struct base *)&d1;
    struct base *b2_ptr = (struct base *)&d2;

    base_dance(b1_ptr);  /* calls derived1_dance */
    base_dance(b2_ptr);  /* calls derived2_dance */

    base_jump(b1_ptr, 42);  /* calls derived1_jump */
    base_jump(b2_ptr, 42);  /* calls derived2_jump */

    return 0;
}

Ve bu hiç hoş değil C polimorfizmi böyle, ama işimi görüyor. Bazı yapışkan konular güvenli bir temel sınıf türetilmiş sınıf ilk üye olduğu sürece hangi temel ve türetilmiş sınıflar arasında atmalarını işaretçi içeren vardır. Çoklu kalıtım çok zor bu durumda, dava arasındaki temel sınıflar dışındaki ilk olarak, el ile ayarlayın işaretçiler göre uygun uzaklıklar, ki bu oldukça zor ve hata eğilimli.

Yapabilirsin (zor) başka bir şey çalışma zamanında bir nesnenin dinamik türünü değiştirmek! Sadece yeni taban işaretçisi Yeniden Atama. Hatta Diğerleri tutarken seçici sanal bazı işlevler, yeni melez türleri oluşturma değiştirebilirsiniz. Sadece genel taban değiştirmek yerine yeni bir işlem oluşturmak için dikkatli olun, aksi takdirde yanlışlıkla belirli bir türdeki tüm nesneleri etkiler.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • fast2hell

    fast2hell

    16 AĞUSTOS 2006
  • Garrett Müller

    Garrett Mül

    26 HAZİRAN 2009
  • Jeb Corliss

    Jeb Corliss

    17 Kasım 2006

İLGİLİ SORU / CEVAPLAR