SORU
14 Ocak 2011, Cuma


'akışları arasındaki fark ne ve ağ programlama veri birimi?

(Stream) yuva izle, yuva (veri birimi) arasındaki fark nedir? Neden diğer üzerinden bir kullan?

CEVAP
14 Ocak 2011, Cuma


Uzun zaman önce bu ikisi arasındaki farkı açıklamak için iyi bir benzetme okumuştum. Bu yüzden ne yazık ki bu fikir için yazar kredi veremem nerede okuduğumu hatırlamıyorum, ama aynı zamanda temel benzetme benim bir çok bilgi zaten ekledim. İşte başlıyorum:

Yuva telefon görüşmesine benzer bir akarsu -- bir yan aramak, diğer cevaplar, Merhaba birbirlerini yerler (SYN/TCP ACK) ve sonra da bilgi alışverişi. Bir kez yapılır, güle güle (FİN/TCP ACK). Eğer bir tarafta bir veda duymak değilse, genellikle bu beklenmedik bir olay; istemci sunucuya yeniden olacak genellikle beri diğer geri arayacak. Verileri gönderdiğin daha farklı bir düzen içinde gelecek olmayan bir garantisi yoktur, ve veri zarar görmeyecek makul bir garantisi yoktur.

Bir veri birimi yuvasına sınıfta bir mektup yazdığım gibi. Doğrudan not geçirmeden kişinin yanında olmayan bir durumu düşünün; not kişiden kişiye gidecek. Hedefine ulaşmak olmayabilir, ve oraya geldiğinde değiştirilmiş olabilir. Geçersen iki nota aynı kişi olabilir, oraya bir emir niyetin değildi, çünkü yol not almak amacıyla sınıf olmayabilir aynı kişi olmayabilir pass bir not kadar hızlı başka bir, vb.

Sipariş bilgi ve sağlam olması önemlidir zaman akışı bir soket kullanın. Dosya aktarım protokolleri burada iyi bir örnektir. İçeriğini rasgele etrafa yayarlar ve bozuk olan bazı dosya indirmek istemiyorum!

İstediğin kullanımı ile bir UDP soketine sipariş daha az önemlidir zamanında teslimat (sanırım oyun veya VoIP protokolleri), ne zaman istemezsin yüksek yük akışı (bu yüzden DNS öncelikle bir veri birimi protokolü, sunucuların yanıt vermek için pek çok istekleri aynı anda çok hızlı bir şekilde), ya da zaman farketmez çok fazla eğer veri hiç ulaşır hedefine.

VoIP/oyun davada genişletmek için, bu protokolleri veri-sıralama mekanizması kendi vardır. Ama eğer bir paket hasarlı veya kayıp ise, akış protokolü (genellikle) TCP hızlı bir şekilde kurtarmak gerek yeniden gönderme isteği bir sorun için beklemek istemiyorum. TCP kurtarmak için dakika bir numara alabilir ve oyun veya VoIP gibi gerçek zamanlı protokoller için bile üç saniye kabul edilemez olabilir! UDP yazılım sadece kayıp verileri göz ardı etmek veya yeniden isteyen TCP daha önce böyle bir olay son derece hızlı bir şekilde kurtarmak için sağlar gibi bir veri birimi iletişim kuralı kullanıyor.

VoIP sadece kayıp veri -- bir parti sadece kısa bir boşluk, zayıf alım ne zaman telefonda biriyle konuşurken, her ne kadar benzer duyar görmezden gelmek için iyi bir aday. Oyun kurallarıdır genellikle biraz daha karmaşık, ama alınan önlemler genellikle olmak ya da görmezden eksik veri (eğer sonradan alınan veri her şeyden üstün olacak verileri oldu kayıp), yeniden istek eksik veri ya da istek tam bir devlet güncellemek için emin olun müşterinin devlet içinde sync ile sunucu.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • GUN-TIME with Brandon

    GUN-TIME wit

    3 ŞUBAT 2009
  • Jonathan Morrison

    Jonathan Mor

    24 Mart 2010
  • Wronchi Animation

    Wronchi Anim

    9 Mayıs 2011