SORU
3 Mart 2009, Salı


C noktası matematik sabit#?

Eğer herkes burada c sabit nokta matematik için iyi bir kaynak bilen varsa merak ettim#? Gördüm böyle bir şey (http://2ddev.72dpiarmy.com/viewtopic.php?id=156) ve (http://stackoverflow.com/questions/79677/whats-the-best-way-to-do-fixed-point-math) ve bir dizi tartışmalar olsun ondalık gerçekten sabit nokta veya kayan nokta aslında (güncelleme: müdahale doğrulandı ... kesinlikle kayan nokta), ama görmedim sağlam bir C# kütüphanesi gibi şeyler hesaplamak kosinüs ve sinüs.

İhtiyaçlarımı temel operatörler, artı kosinüs, sinüs, arctan2, ihtiyacım olan basit Pİ... bu kadar sanırım. Belki Karekök. Ben bir programlama 2D RTS oyunu var, büyük iş, ama birim hareket ettiğinde kullanarak kayan nokta matematik (çift) çok küçük hatalar zamanla (10-30 dakika) üzerinden birden fazla makine, önde gelen desyncs. Bu şu anda sadece arasında 32 bit ve 64 bit, 32 bit makineler gibi kal senkron sorunu olmadan, ne yapar bana. sence bu bir kayan nokta sayısı.

Ben farkında bu gibi olası bir sorundan başından, ve bu yüzden benim sınırlı kullanım tamsayı olmayan konum matematik olarak mümkün, ama düz diyagonal hareket farklı hızlarda ben hesaplanırken açısı arasındaki puan radyan, sonra elde x ve y bileşenleri hareketi ile günah ve cos. Bu en önemli sorun. Ben de yaparken bazı hesaplamalar için çizgi parçası kavşak, çizgi-yuvarlak kavşak, Üçgen-dörtgen kesitleri, vb, o da muhtemelen gerek hareket kayan noktalı sabit nokta önlemek için çapraz-makine sorunları.

Eğer bir şey açık Java veya VB kaynak veya benzer başka bir dil varsa, muhtemelen benim için kullandığı kodu dönüştürmek olabilir. Benim için öncelikli olarak mümkün olduğunca mevcut performansı üzerinde az hız kaybı isterim ama doğruluk. Bütün bu sabit nokta matematik şey çok yeni benim için, şaşırdım, nasıl küçük bir pratik bilgi var google -- çoğu şeyler gibi görünüyor ya teori ya da yoğun C başlık dosyaları.

Yapacağın her şey için bana doğru yönde olduğunu çok takdir; eğer ben bu çalışmayı planlıyorum açık-kaynak matematik fonksiyonları birleştirdim böylece olacak bir kaynak için diğer C# programcıları orada.

GÜNCELLEME: ben olabilir kesinlikle bir kosinüs/sinüs arama tablosu iş benim amaçlar için, ama sanmıyorum ki işe arctan2 beri istiyorum gerekir oluşturmak için bir tablo ile ilgili 64,000x64,000 girişleri (Eyvah). Eğer hesaplamak için etkili bir yol herhangi programlı açıklamalar biliyorsan şey harika olacak arctan2 gibi. Matematik geçmişimi tamam, ama gelişmiş formülleri ve geleneksel matematik gösterimde bana kodunu çevirmek için çok zordur.

CEVAP
5 Mart 2009, PERŞEMBE


Tamam, burada ne yaptım gelmek için bir sabit nokta yapı, temel bağlantıyı benim özgün soru ama aynı zamanda da dahil olmak üzere bazı düzeltmeler nasıl oldu işleme bölümü ve çarpma, ve ekledi mantık modülleri, karşılaştırmalar, vardiya, vb:

public struct FInt
{
    public long RawValue;
    public const int SHIFT_AMOUNT = 12; //12 is 4096

    public const long One = 1 << SHIFT_AMOUNT;
    public const int OneI = 1 << SHIFT_AMOUNT;
    public static FInt OneF = FInt.Create( 1, true );

    #region Constructors
    public static FInt Create( long StartingRawValue, bool UseMultiple )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = StartingRawValue;
        if ( UseMultiple )
            fInt.RawValue = fInt.RawValue << SHIFT_AMOUNT;
        return fInt;
    }
    public static FInt Create( double DoubleValue )
    {
        FInt fInt;
        DoubleValue *= (double)One;
        fInt.RawValue = (int)Math.Round( DoubleValue );
        return fInt;
    }
    #endregion

    public int IntValue
    {
        get { return (int)( this.RawValue >> SHIFT_AMOUNT ); }
    }

    public int ToInt()
    {
        return (int)( this.RawValue >> SHIFT_AMOUNT );
    }

    public double ToDouble()
    {
        return (double)this.RawValue / (double)One;
    }

    public FInt Inverse
    {
        get { return FInt.Create( -this.RawValue, false ); }
    }

    #region FromParts
    /// <summary>
    /// Create a fixed-int number from parts.  For example, to create 1.5 pass in 1 and 500.
    /// </summary>
    /// <param name="PreDecimal">The number above the decimal.  For 1.5, this would be 1.</param>
    /// <param name="PostDecimal">The number below the decimal, to three digits.  
    /// For 1.5, this would be 500. For 1.005, this would be 5.</param>
    /// <returns>A fixed-int representation of the number parts</returns>
    public static FInt FromParts( int PreDecimal, int PostDecimal )
    {
        FInt f = FInt.Create( PreDecimal, true );
        if ( PostDecimal != 0 )
            f.RawValue  = ( FInt.Create( PostDecimal ) / 1000 ).RawValue;

        return f;
    }
    #endregion

    #region *
    public static FInt operator *( FInt one, FInt other )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = ( one.RawValue * other.RawValue ) >> SHIFT_AMOUNT;
        return fInt;
    }

    public static FInt operator *( FInt one, int multi )
    {
        return one * (FInt)multi;
    }

    public static FInt operator *( int multi, FInt one )
    {
        return one * (FInt)multi;
    }
    #endregion

    #region /
    public static FInt operator /( FInt one, FInt other )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = ( one.RawValue << SHIFT_AMOUNT ) / ( other.RawValue );
        return fInt;
    }

    public static FInt operator /( FInt one, int divisor )
    {
        return one / (FInt)divisor;
    }

    public static FInt operator /( int divisor, FInt one )
    {
        return (FInt)divisor / one;
    }
    #endregion

    #region %
    public static FInt operator %( FInt one, FInt other )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = ( one.RawValue ) % ( other.RawValue );
        return fInt;
    }

    public static FInt operator %( FInt one, int divisor )
    {
        return one % (FInt)divisor;
    }

    public static FInt operator %( int divisor, FInt one )
    {
        return (FInt)divisor % one;
    }
    #endregion

    #region  
    public static FInt operator  ( FInt one, FInt other )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = one.RawValue   other.RawValue;
        return fInt;
    }

    public static FInt operator  ( FInt one, int other )
    {
        return one   (FInt)other;
    }

    public static FInt operator  ( int other, FInt one )
    {
        return one   (FInt)other;
    }
    #endregion

    #region -
    public static FInt operator -( FInt one, FInt other )
    {
        FInt fInt;
        fInt.RawValue = one.RawValue - other.RawValue;
        return fInt;
    }

    public static FInt operator -( FInt one, int other )
    {
        return one - (FInt)other;
    }

    public static FInt operator -( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other - one;
    }
    #endregion

    #region ==
    public static bool operator ==( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue == other.RawValue;
    }

    public static bool operator ==( FInt one, int other )
    {
        return one == (FInt)other;
    }

    public static bool operator ==( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other == one;
    }
    #endregion

    #region !=
    public static bool operator !=( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue != other.RawValue;
    }

    public static bool operator !=( FInt one, int other )
    {
        return one != (FInt)other;
    }

    public static bool operator !=( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other != one;
    }
    #endregion

    #region >=
    public static bool operator >=( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue >= other.RawValue;
    }

    public static bool operator >=( FInt one, int other )
    {
        return one >= (FInt)other;
    }

    public static bool operator >=( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other >= one;
    }
    #endregion

    #region <=
    public static bool operator <=( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue <= other.RawValue;
    }

    public static bool operator <=( FInt one, int other )
    {
        return one <= (FInt)other;
    }

    public static bool operator <=( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other <= one;
    }
    #endregion

    #region >
    public static bool operator >( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue > other.RawValue;
    }

    public static bool operator >( FInt one, int other )
    {
        return one > (FInt)other;
    }

    public static bool operator >( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other > one;
    }
    #endregion

    #region <
    public static bool operator <( FInt one, FInt other )
    {
        return one.RawValue < other.RawValue;
    }

    public static bool operator <( FInt one, int other )
    {
        return one < (FInt)other;
    }

    public static bool operator <( int other, FInt one )
    {
        return (FInt)other < one;
    }
    #endregion

    public static explicit operator int( FInt src )
    {
        return (int)( src.RawValue >> SHIFT_AMOUNT );
    }

    public static explicit operator FInt( int src )
    {
        return FInt.Create( src, true );
    }

    public static explicit operator FInt( long src )
    {
        return FInt.Create( src, true );
    }

    public static explicit operator FInt( ulong src )
    {
        return FInt.Create( (long)src, true );
    }

    public static FInt operator <<( FInt one, int Amount )
    {
        return FInt.Create( one.RawValue << Amount, false );
    }

    public static FInt operator >>( FInt one, int Amount )
    {
        return FInt.Create( one.RawValue >> Amount, false );
    }

    public override bool Equals( object obj )
    {
        if ( obj is FInt )
            return ( (FInt)obj ).RawValue == this.RawValue;
        else
            return false;
    }

    public override int GetHashCode()
    {
        return RawValue.GetHashCode();
    }

    public override string ToString()
    {
        return this.RawValue.ToString();
    }
}

public struct FPoint
{
    public FInt X;
    public FInt Y;

    public static FPoint Create( FInt X, FInt Y )
    {
        FPoint fp;
        fp.X = X;
        fp.Y = Y;
        return fp;
    }

    public static FPoint FromPoint( Point p )
    {
        FPoint f;
        f.X = (FInt)p.X;
        f.Y = (FInt)p.Y;
        return f;
    }

    public static Point ToPoint( FPoint f )
    {
        return new Point( f.X.IntValue, f.Y.IntValue );
    }

    #region Vector Operations
    public static FPoint VectorAdd( FPoint F1, FPoint F2 )
    {
        FPoint result;
        result.X = F1.X   F2.X;
        result.Y = F1.Y   F2.Y;
        return result;
    }

    public static FPoint VectorSubtract( FPoint F1, FPoint F2 )
    {
        FPoint result;
        result.X = F1.X - F2.X;
        result.Y = F1.Y - F2.Y;
        return result;
    }

    public static FPoint VectorDivide( FPoint F1, int Divisor )
    {
        FPoint result;
        result.X = F1.X / Divisor;
        result.Y = F1.Y / Divisor;
        return result;
    }
    #endregion
}

ShuggyCoUk gelen yorumlara göre, bu soru 12 biçiminde olduğunu görüyorum. Bu benim amaçlar için oldukça hassas. Kenara onarımları elbette, ben zaten sorumu sordum önce bu temel biçimi vardı. Yollar Karekök, Atan2, Günah hesaplamak için, ve C Çünkü aradığım şey# bir yapı kullanıyor. C bildiğim kadarıyla başka bir şey yoktur# o bunun üstesinden geleceğiz, ama Java Onno Hommes tarafından MathFP kütüphane buldum. Liberal kaynaklı yazılım lisansı, C amaçlarım için onun bazı işlevler dönüştürülmüş yaptım# (atan2, sanırım bir düzeltme ile). Keyfini çıkarın:

    #region PI, DoublePI
    public static FInt PI = FInt.Create( 12868, false ); //PI x 2^12
    public static FInt TwoPIF = PI * 2; //radian equivalent of 260 degrees
    public static FInt PIOver180F = PI / (FInt)180; //PI / 180
    #endregion

    #region Sqrt
    public static FInt Sqrt( FInt f, int NumberOfIterations )
    {
        if ( f.RawValue < 0 ) //NaN in Math.Sqrt
            throw new ArithmeticException( "Input Error" );
        if ( f.RawValue == 0 )
            return (FInt)0;
        FInt k = f   FInt.OneF >> 1;
        for ( int i = 0; i < NumberOfIterations; i   )
            k = ( k   ( f / k ) ) >> 1;

        if ( k.RawValue < 0 )
            throw new ArithmeticException( "Overflow" );
        else
            return k;
    }

    public static FInt Sqrt( FInt f )
    {
        byte numberOfIterations = 8;
        if ( f.RawValue > 0x64000 )
            numberOfIterations = 12;
        if ( f.RawValue > 0x3e8000 )
            numberOfIterations = 16;
        return Sqrt( f, numberOfIterations );
    }
    #endregion

    #region Sin
    public static FInt Sin( FInt i )
    {
        FInt j = (FInt)0;
        for ( ; i < 0; i  = FInt.Create( 25736, false ) ) ;
        if ( i > FInt.Create( 25736, false ) )
            i %= FInt.Create( 25736, false );
        FInt k = ( i * FInt.Create( 10, false ) ) / FInt.Create( 714, false );
        if ( i != 0 && i != FInt.Create( 6434, false ) && i != FInt.Create( 12868, false ) && 
            i != FInt.Create( 19302, false ) && i != FInt.Create( 25736, false ) )
            j = ( i * FInt.Create( 100, false ) ) / FInt.Create( 714, false ) - k * FInt.Create( 10, false );
        if ( k <= FInt.Create( 90, false ) )
            return sin_lookup( k, j );
        if ( k <= FInt.Create( 180, false ) )
            return sin_lookup( FInt.Create( 180, false ) - k, j );
        if ( k <= FInt.Create( 270, false ) )
            return sin_lookup( k - FInt.Create( 180, false ), j ).Inverse;
        else
            return sin_lookup( FInt.Create( 360, false ) - k, j ).Inverse;
    }

    private static FInt sin_lookup( FInt i, FInt j )
    {
        if ( j > 0 && j < FInt.Create( 10, false ) && i < FInt.Create( 90, false ) )
            return FInt.Create( SIN_TABLE[i.RawValue], false )   
                ( ( FInt.Create( SIN_TABLE[i.RawValue   1], false ) - FInt.Create( SIN_TABLE[i.RawValue], false ) ) / 
                FInt.Create( 10, false ) ) * j;
        else
            return FInt.Create( SIN_TABLE[i.RawValue], false );
    }

    private static int[] SIN_TABLE = {
        0, 71, 142, 214, 285, 357, 428, 499, 570, 641, 
        711, 781, 851, 921, 990, 1060, 1128, 1197, 1265, 1333, 
        1400, 1468, 1534, 1600, 1665, 1730, 1795, 1859, 1922, 1985, 
        2048, 2109, 2170, 2230, 2290, 2349, 2407, 2464, 2521, 2577, 
        2632, 2686, 2740, 2793, 2845, 2896, 2946, 2995, 3043, 3091, 
        3137, 3183, 3227, 3271, 3313, 3355, 3395, 3434, 3473, 3510, 
        3547, 3582, 3616, 3649, 3681, 3712, 3741, 3770, 3797, 3823, 
        3849, 3872, 3895, 3917, 3937, 3956, 3974, 3991, 4006, 4020, 
        4033, 4045, 4056, 4065, 4073, 4080, 4086, 4090, 4093, 4095, 
        4096
    };
    #endregion

    private static FInt mul( FInt F1, FInt F2 )
    {
        return F1 * F2;
    }

    #region Cos, Tan, Asin
    public static FInt Cos( FInt i )
    {
        return Sin( i   FInt.Create( 6435, false ) );
    }

    public static FInt Tan( FInt i )
    {
        return Sin( i ) / Cos( i );
    }

    public static FInt Asin( FInt F )
    {
        bool isNegative = F < 0;
        F = Abs( F );

        if ( F > FInt.OneF )
            throw new ArithmeticException( "Bad Asin Input:"   F.ToDouble() );

        FInt f1 = mul( mul( mul( mul( FInt.Create( 145103 >> FInt.SHIFT_AMOUNT, false ), F ) -
            FInt.Create( 599880 >> FInt.SHIFT_AMOUNT, false ), F )  
            FInt.Create( 1420468 >> FInt.SHIFT_AMOUNT, false ), F ) -
            FInt.Create( 3592413 >> FInt.SHIFT_AMOUNT, false ), F )  
            FInt.Create( 26353447 >> FInt.SHIFT_AMOUNT, false );
        FInt f2 = PI / FInt.Create( 2, true ) - ( Sqrt( FInt.OneF - F ) * f1 );

        return isNegative ? f2.Inverse : f2;
    }
    #endregion

    #region ATan, ATan2
    public static FInt Atan( FInt F )
    {
        return Asin( F / Sqrt( FInt.OneF   ( F * F ) ) );
    }

    public static FInt Atan2( FInt F1, FInt F2 )
    {
        if ( F2.RawValue == 0 && F1.RawValue == 0 )
            return (FInt)0;

        FInt result = (FInt)0;
        if ( F2 > 0 )
            result = Atan( F1 / F2 );
        else if ( F2 < 0 )
        {
            if ( F1 >= 0 )
                result = ( PI - Atan( Abs( F1 / F2 ) ) );
            else
                result = ( PI - Atan( Abs( F1 / F2 ) ) ).Inverse;
        }
        else
            result = ( F1 >= 0 ? PI : PI.Inverse ) / FInt.Create( 2, true );

        return result;
    }
    #endregion

    #region Abs
    public static FInt Abs( FInt F )
    {
        if ( F < 0 )
            return F.Inverse;
        else
            return F;
    }
    #endregion

Bir numara, diğer işlevler Dr. Hommes' MathFP kütüphane, ama onlar ötesinde ne ihtiyacım var, o yüzden ben alındığı zaman onları çevirmek için C# (bu işlem yapılmış ekstra zor tarafından aslında o kadar da kullanarak bir uzun, ve ben kullanarak Fİnt yapı, dönüşüm kuralları biraz zor görmek için hemen).

Kodlanmış olarak bu işlevlerin doğruluğu burada daha amaçlarım için yeterli, ama eğer daha fazla ihtiyacınız varsa Fİnt) MİKTARINI artırabilir. Eğer bunu yaparsanız, Dr. sabitler Hommes farkında işlevleri 4096 göre ayrılır ve sonra yeni VARDİYA gerektirir ne olursa olsun çarpımı gerekir. Sen muhtemelen bir çalışma içine bazı hatalar yaparsan ve dikkatli değil, bu yüzden emin olmak için çalıştırın denetler karşı yerleşik Matematik fonksiyonları emin olmak için sonuçlarınızı varlık değildir ertelemeye tarafından yanlış ayarlama sabit.

Şimdiye kadar, bu Fİnt mantık olarak hızlı belki biraz daha hızlı değilse, eşdeğer daha yerleşik görünüyor .net fonksiyonları. Bu kesinlikle fp işlemcisi karar olacağından makine tarafından değişir, ki, belirli kriterler çalıştırmak değil. Ama onlar entegre oyunumu şimdi gördüm hafif bir azalma işlemci kullanımına göre daha önce (bu bir Q6600 dört çekirdekli yaklaşık yüzde 1 damla kullanımı ortalama).

Yardımın için tekrar yorum yapan herkese teşekkürler. Kimse aradığım şeyi direk beni işaret etti, ama beni Google'da kendim bulmak yardımcı bazı ipuçları verdi. Bu kod C karşılaştırılabilir bir şey yok bu yana başkası için yararlı olur umarım# alenen yayınlanmıştır.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • 0TACTICAL0HIPPY0

    0TACTICAL0HI

    30 EYLÜL 2012
  • Blendtec

    Blendtec

    30 EKİM 2006
  • trickycharms

    trickycharms

    6 Aralık 2013