SORU
7 EYLÜL 2011, ÇARŞAMBA


Evvel zaman içinde, zaman > daha hızlı < zamanlar;..., ne?

an awesome OpenGL tutorial okuyorum. Gerçekten harika, inan bana. Şu anda ben bu konu Z-arabellek. Ne açıklayan bir yana, yazarın özel derinlik testleri, GL_LESS, GL_ALWAYS, vb gibi gerçekleştirebiliriz bahseder. Ayrıca derinlik değerleri ve hangi değil üst) gerçek anlamı da özelleştirilebilir açıklıyor. Şimdiye kadar anladığım kadarıyla. then yazar, inanılmaz bir şey. " der

Aralık zNear aralığını ise zFar; daha büyük olabilir, daha sonra pencere-uzay değerleri tersine dönecek, neyin açısından ya da en uzak en yakın izleyiciye.

0-uzay penceresi Z değerine yakın olduğunu söyledi, önceki ve 1 en uzak. Bizim uzay-klip ancak, Z değerleri yok edildi, 1 derinliği görünümüne en yakın olurdu ve 0 derinliği olurdu en uzak. Biz derinlik testi yönünde çevirin (GL_LESS için henüz GL_GREATER, vb), tam olarak aynı sonucu elde ederiz. Gerçekten sadece bu yüzden Kongre.Gerçekten, Z işareti ve derinlik testi saygısız bir zamanlar birçok oyun için hayati bir performans optimizasyonu.

Eğer doğru anladıysam, performans-bilge, Z işareti saygısız ve derinlik testi > bir karşılaştırma < bir karşılaştırma ama değişen bir şey yok. Doğru anlamak ve yazarı ya da bir şeyler yapmak yalan değilse bundan sonra > < değiştirmek için kullanılırhayati bir optimizasyonbirçok oyun için.

Yazar uyduruyor, yanlış anlama bir şey muyum yoksa gerçekten bir kez < daha yavaş olduğu durumda (hayatiyazar diyor) daha >?

Oldukça meraklı bu konuda bizi aydınlattığın için teşekkürler!

Yasal Uyarı: algoritma karmaşıklığı iyileştirmeler için birincil kaynak olduğunu tam olarak farkında değilim. Ayrıca, günümüzde kesinlikle herhangi bir fark olmaz sanırım ve bu bir şey optimize etmek için sormuyorum. Sadece son derece, belki engelleyici meraklı acı duyuyorum.

CEVAP
7 EYLÜL 2011, ÇARŞAMBA


Eğer doğru anladıysam, performans-bilge, Z işareti saygısız ve derinlik testi yok ama değişen bir < a ^ karşılaştırma . karşılaştırma. Doğru anlamak ve yazarı ya da bir şeyler yapmak yalan değil yani, eğer, o zaman değişiyor <>hayati bir optimizasyon için bir çok oyun için kullanılan.

Önemli değildi, çünkü bunu özellikle açıklamak istemedim. Ben sadece trivia ilginç bir bit eklemek için olduğunu hissettim. Algoritma üzerinde özellikle gitmek gibi bir niyetim yoktu.

Ancak, içerik anahtarı. Ben asla < karşılaştırma daha hızlı bir ^ daha olduğunu söyledi . karşılaştırma. Unutmayın: grafik donanım derinlik testleri değil, İŞLEMCİ bahsediyoruz. operator< değil.

Anlatmaya çalıştığım bir dizi [0, 0.5] GL_LESS kullandığınız belirli eski bir iyileştirme oldu. Sonraki karede, bir dizi [1.0, 0.5] GL_GREATER ile işlemek. Geri ve ileri, kelimenin tam anlamıyla "Z işareti ve derinlik testi saygısız" her kare.

Bu derinliği hassas bir parça kaybeder, ama bir zamanlar oldukça yavaş bir işlem olan derinlik arabelleği temizlemek gerek yoktu. Derinlik takas sadece ÜCRETSİZ bu gün değil, ama aslında daha hızlı bu tekniği daha fazla olduğu için, insanlar artık yok.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • Eric Anthony

    Eric Anthony

    13 AĞUSTOS 2011
  • Valdorsha

    Valdorsha

    8 Mayıs 2006
  • Videojug

    Videojug

    25 EKİM 2006