SORU
19 EYLÜL 2008, Cuma


İkili Uzay Bölümleme kullanma, Quadtree, Octree?

Son zamanlarda 3d çarpışma algılama için ikili uzay bölümleme ağaçları ve uygulama hakkında öğrendim. En kısa zamanda bu malzeme dördün ağaçlar ve octrees ilgili karıştırdım. Ne zaman bsp ağaçları, ya da vice versa dördün ağaçlar üzerinde kullanmak istiyorsunuz? Değiştirilebilir? Eğer böyle bir tablo doldurmak için yeterli bilgi alabilirsem memnun olurum:

            | BSP | Quadtree | Octree
------------ ---------------- -------
Situation A |  X  |          |
Situation B |     |     X    |
Situation C |     |          |   X

Ne A, B ve C?

CEVAP
19 EYLÜL 2008, Cuma


Sorunuza net bir cevap yok. Verilerinizi nasıl düzenlendiğini bağlıdır.

Bir şey akılda tutmak için:

En iyi dördün ağaçlar çoğunlukla iki navigasyon sistemlerinde harita oluşturma gibi boyutlu veriler için çalışır. Bu durumda daha geometrisine uyum sağlar ve düğüm yapıları küçük tutar, çünkü daha hızlı octrees.

Octrees ve BVHs (Sınırlayıcı Hacim Hiyerarşileri) verileri üç boyutlu ise yarar. Ayrıca çok iyi eğer geometrik sizin varlıklar 3B alanda kümelenmiş çalışır. (Octree vs BVH)

Oc - ve dördün ağaçlar yararına istediğiniz zaman ağaçlar üreten durdurabilirsiniz. Eğer oluşturmak istiyorsanız grafik sadece bir nesne düzeyde ağaçları oluşturmak ve bir tek her nesne göndermek için izin verir grafik hızlandırıcısı kullanarak çizmek-çağrı grafik API. Bu gerçekleştirirçokbireysel üçgenler (eğer Ağaçlar BSP tam anlamıyla kullanıyorsanız yapmanız gereken bir şey) göndermek daha iyi.

BSP Ağaçları gerçekten özel bir durum. Çok iyi çalışıyorlar 2D ve 3D, ama üreten iyi BSP-Ağaç kendi başına bir sanattır. BSP Ağaçları küçük parçalara geometri bölmek olabilir dezavantajı var. Bu veri seti çokgen sayısı genel artırabilir. Render çok güzel, ama Çarpışma Algılaması için onlar çok daha iyi ve ray-izleme.

Bir güzel özelliği BSP ağaçları olduğunu ayrıştırmak bir çokgen-çorbanın içine bir yapısı olabilir mükemmel bir şekilde işlenmiş ve önden arkaya (veya tam tersi) herhangi bir kamera pozisyonu olmayan bir gerçek gibi. Her bakış açısıyla sipariş veri-yapısı ve bitti BSP-Ağaç derlenirken bir parçasıdır.

Bu arada, bu kadar popüler 10 yıl öncesine nedeni de budur. Quake grafik motoru / yazılım taramasına z-tampon pahalı değil kullanmak için izin çünkü onları kullandı.

Tüm ağaçlar bahsedilen sadece ağaçlar aileler vardır. , Kd-ağaçlar melez ağaçları ve diğer ilgili yapıları çok gevşek octrees de vardır.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • CorridorDigital

    CorridorDigi

    17 Mayıs 2010
  • Glyn Dewis

    Glyn Dewis

    25 AĞUSTOS 2007
  • Smith Micro Graphics

    Smith Micro

    15 Mayıs 2008