SORU
5 NİSAN 2011, Salı


Modelin amacı, Projeksiyon Matrisi Görünümü

Model Görünüm Projeksiyon kullandığımız bir Matris? Neden gölgeleme Modeli Görünüm Projeksiyon Matrix gerektirir mi?

CEVAP
5 NİSAN 2011, Salı


Model, görünüm ve projeksiyon matrislerini üç ayrı matris. Ekran, kamera, bir nesnenin dünya uzaya uzay, kamera için dünya uzaydan görünüm alanı koordinat yerel, projeksiyon Model haritalar.

Eğer oluşturmak her üç kullanabilirsiniz bir neden göster tüm nesne uzay ekran alanı yapmak mümkün çalışmak, ne yapman gerektiğini aktarmak için bir sonraki aşamanın bir programlanabilir boru hattından gelen köşe pozisyonları.

Sabit işlevselliği boru hatları eski, uygulamak modeli ve görünümü birlikte, o zaman ışık kullanarak bir sonuç elde onları (bazı düzeltmeler böylece örneğin normaller hala birim uzunluğu bile uygulanan ettik bazı Ölçekleme için nesne), sonra Uygula projeksiyon. Hiç model ve görünüm matrisleri ayıran OpenGL, yansıyan görmek — tek bir modelview olarak onları tutmak matrix yığını olabilir. Bu nedenle de bazen bu gölgeleme yansıyan bakın.

Yani: görünüm projeksiyon matrisi genellikle gölgeleme tarafından kullanılır oluşan modeli ekrana her model için yüklenen köşe noktalarından göster. Gerekli değil, aynı şey ulaşmanın birçok yolu vardır, tüm mümkün doğrusal dönüşümler sağlar çünkü sadece olağan bir durum bu. Bu nedenle, daha az oluşan bir versiyonu da ye olde sabit boru hattı dünyada norm oldu.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • Edge-CGI 3D Tutorials and more!

    Edge-CGI 3D

    11 HAZİRAN 2013
  • ETrade Supply

    ETrade Suppl

    23 Temmuz 2011
  • SlimaksClass

    SlimaksClass

    15 Kasım 2010