SORU
7 Kasım 2012, ÇARŞAMBA


Perspektif OpenCV ile iOS Kırpma Dönüştürme

Yaklaşan bir uygulama içine kırpma ve perspektif düzeltme gibi bir özelliği uygulamak için çalışıyorum. Araştırma yaparken de, geldi:

Executing cv::warpPerspective for a fake deskewing on a set of cv::Point

http://sudokugrab.blogspot.ch/2009/07/how-does-it-all-work.html

OpenCV ile bu özellik - çerçeve kurulumu hızlı orada uygulama denemeye karar verdi. Ancak, umut ettiğim sonuç alamıyorum: (2. resim sonucudur)

Original Photo & cropping box

Cropped Photo, bad result

Ve üçlü kontrol Güncellemelerinden Koordinatları ile çalışmak tüm kod tercüme ettim. Benim kod ile sorunun ne olduğunu bana söyleyebilir misiniz? Bütünlüğü uğruna, da - ^ Uİİmage ekledim . Dönüşüm ters Mat:

- (void)confirmedImage
{
    if ([_adjustRect frameEdited]) {

    cv::Mat src = [self cvMatFromUIImage:_sourceImage];

    // My original Coordinates
    // 4-------3
    // |       |
    // |       |
    // |       |
    // 1-------2

    CGFloat scaleFactor =  [_sourceImageView contentScale];
    CGPoint p1 = [_adjustRect coordinatesForPoint:4 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint p2 = [_adjustRect coordinatesForPoint:3 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint p3 = [_adjustRect coordinatesForPoint:1 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint p4 = [_adjustRect coordinatesForPoint:2 withScaleFactor:scaleFactor];

    std::vector<cv::Point2f> c1;
    c1.push_back(cv::Point2f(p1.x, p1.y));
    c1.push_back(cv::Point2f(p2.x, p2.y));
    c1.push_back(cv::Point2f(p3.x, p3.y));
    c1.push_back(cv::Point2f(p4.x, p4.y));

    cv::RotatedRect box = minAreaRect(cv::Mat(c1));
    cv::Point2f pts[4];
    box.points(pts);

    cv::Point2f src_vertices[3];
    src_vertices[0] = pts[0];
    src_vertices[1] = pts[1];
    src_vertices[2] = pts[3];

    cv::Point2f dst_vertices[4];
    dst_vertices[0].x = 0;
    dst_vertices[0].y = 0;

    dst_vertices[1].x = box.boundingRect().width-1;
    dst_vertices[1].y = 0;

    dst_vertices[2].x = 0;
    dst_vertices[2].y = box.boundingRect().height-1;

    dst_vertices[3].x = box.boundingRect().width-1;
    dst_vertices[3].y = box.boundingRect().height-1;

    cv::Mat warpAffineMatrix = getAffineTransform(src_vertices, dst_vertices);

    cv::Mat rotated;
    cv::Size size(box.boundingRect().width, box.boundingRect().height);
    warpAffine(src, rotated, warpAffineMatrix, size, cv::INTER_LINEAR, cv::BORDER_CONSTANT);


    [_sourceImageView setNeedsDisplay];
    [_sourceImageView setImage:[self UIImageFromCVMat:rotated]];
    [_sourceImageView setContentMode:UIViewContentModeScaleAspectFit];

    rotated.release();
    src.release();

    }
}

- (UIImage *)UIImageFromCVMat:(cv::Mat)cvMat
{
    NSData *data = [NSData dataWithBytes:cvMat.data length:cvMat.elemSize()*cvMat.total()];
    CGColorSpaceRef colorSpace;
    if ( cvMat.elemSize() == 1 ) {
        colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceGray();
    }
    else {
        colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
    }
    CGDataProviderRef provider = CGDataProviderCreateWithCFData( (__bridge CFDataRef)data );
    CGImageRef imageRef = CGImageCreate( cvMat.cols, cvMat.rows, 8, 8 * cvMat.elemSize(), cvMat.step[0], colorSpace, kCGImageAlphaNone|kCGBitmapByteOrderDefault, provider, NULL, false, kCGRenderingIntentDefault );
    UIImage *finalImage = [UIImage imageWithCGImage:imageRef];
    CGImageRelease( imageRef );
    CGDataProviderRelease( provider );
    CGColorSpaceRelease( colorSpace );
    return finalImage;
}

- (cv::Mat)cvMatFromUIImage:(UIImage *)image
{
    CGColorSpaceRef colorSpace = CGImageGetColorSpace( image.CGImage );
    CGFloat cols = image.size.width;
    CGFloat rows = image.size.height;
    cv::Mat cvMat( rows, cols, CV_8UC4 );
    CGContextRef contextRef = CGBitmapContextCreate( cvMat.data, cols, rows, 8, cvMat.step[0], colorSpace, kCGImageAlphaNoneSkipLast | kCGBitmapByteOrderDefault );
    CGContextDrawImage( contextRef, CGRectMake(0, 0, rows, cols), image.CGImage );
    CGContextRelease( contextRef );
    CGColorSpaceRelease( colorSpace );
    return cvMat;
}

Bu benim sorunum için doğru yaklaşım nedir? Bana yardım edebilecek herhangi bir örnek kod var mı?

Sorumu okuduğunuz için teşekkür ederim!

UDATE:

Aslında burada Açık UİİmagePickerController benim yedek Tedarik ettim: https://github.com/mmackh/MAImagePickerController-of-InstaPDF ayarlanabilir kırpma görüntüsü, filtreler ve perspektif düzeltme içerir.

CEVAP
8 Kasım 2012, PERŞEMBE


Bunu çözmek için çalışan bir kaç gün sonra, bir çözüm (ikinci görüntü üzerinde mavi noktalar göz ardı) ile geldim:

Original Image, with adjusted frame Cropped Frame

Söz verdiğim gibi, işte bu kod tam bir kopyası

- (void)confirmedImage
{
    cv::Mat originalRot = [self cvMatFromUIImage:_sourceImage];
    cv::Mat original;
    cv::transpose(originalRot, original);

    originalRot.release();

    cv::flip(original, original, 1);


    CGFloat scaleFactor =  [_sourceImageView contentScale];

    CGPoint ptBottomLeft = [_adjustRect coordinatesForPoint:1 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint ptBottomRight = [_adjustRect coordinatesForPoint:2 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint ptTopRight = [_adjustRect coordinatesForPoint:3 withScaleFactor:scaleFactor];
    CGPoint ptTopLeft = [_adjustRect coordinatesForPoint:4 withScaleFactor:scaleFactor];

    CGFloat w1 = sqrt( pow(ptBottomRight.x - ptBottomLeft.x , 2)   pow(ptBottomRight.x - ptBottomLeft.x, 2));
    CGFloat w2 = sqrt( pow(ptTopRight.x - ptTopLeft.x , 2)   pow(ptTopRight.x - ptTopLeft.x, 2));

    CGFloat h1 = sqrt( pow(ptTopRight.y - ptBottomRight.y , 2)   pow(ptTopRight.y - ptBottomRight.y, 2));
    CGFloat h2 = sqrt( pow(ptTopLeft.y - ptBottomLeft.y , 2)   pow(ptTopLeft.y - ptBottomLeft.y, 2));

    CGFloat maxWidth = (w1 < w2) ? w1 : w2;
    CGFloat maxHeight = (h1 < h2) ? h1 : h2;

    cv::Point2f src[4], dst[4];
    src[0].x = ptTopLeft.x;
    src[0].y = ptTopLeft.y;
    src[1].x = ptTopRight.x;
    src[1].y = ptTopRight.y;
    src[2].x = ptBottomRight.x;
    src[2].y = ptBottomRight.y;
    src[3].x = ptBottomLeft.x;
    src[3].y = ptBottomLeft.y;

    dst[0].x = 0;
    dst[0].y = 0;
    dst[1].x = maxWidth - 1;
    dst[1].y = 0;
    dst[2].x = maxWidth - 1;
    dst[2].y = maxHeight - 1;
    dst[3].x = 0;
    dst[3].y = maxHeight - 1;

    cv::Mat undistorted = cv::Mat( cvSize(maxWidth,maxHeight), CV_8UC1);
    cv::warpPerspective(original, undistorted, cv::getPerspectiveTransform(src, dst), cvSize(maxWidth, maxHeight));

    UIImage *newImage = [self UIImageFromCVMat:undistorted];

    undistorted.release();
    original.release();

    [_sourceImageView setNeedsDisplay];
    [_sourceImageView setImage:newImage];
    [_sourceImageView setContentMode:UIViewContentModeScaleAspectFit];

}

- (UIImage *)UIImageFromCVMat:(cv::Mat)cvMat
{
    NSData *data = [NSData dataWithBytes:cvMat.data length:cvMat.elemSize() * cvMat.total()];

    CGColorSpaceRef colorSpace;

    if (cvMat.elemSize() == 1) {
        colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceGray();
    } else {
        colorSpace = CGColorSpaceCreateDeviceRGB();
    }

    CGDataProviderRef provider = CGDataProviderCreateWithCFData((__bridge CFDataRef)data);

    CGImageRef imageRef = CGImageCreate(cvMat.cols,                                     // Width
                                        cvMat.rows,                                     // Height
                                        8,                                              // Bits per component
                                        8 * cvMat.elemSize(),                           // Bits per pixel
                                        cvMat.step[0],                                  // Bytes per row
                                        colorSpace,                                     // Colorspace
                                        kCGImageAlphaNone | kCGBitmapByteOrderDefault,  // Bitmap info flags
                                        provider,                                       // CGDataProviderRef
                                        NULL,                                           // Decode
                                        false,                                          // Should interpolate
                                        kCGRenderingIntentDefault);                     // Intent

    UIImage *image = [[UIImage alloc] initWithCGImage:imageRef];
    CGImageRelease(imageRef);
    CGDataProviderRelease(provider);
    CGColorSpaceRelease(colorSpace);

    return image;
}

- (cv::Mat)cvMatFromUIImage:(UIImage *)image
{
    CGColorSpaceRef colorSpace = CGImageGetColorSpace(image.CGImage);
    CGFloat cols = image.size.height;
    CGFloat rows = image.size.width;

    cv::Mat cvMat(rows, cols, CV_8UC4); // 8 bits per component, 4 channels

    CGContextRef contextRef = CGBitmapContextCreate(cvMat.data,                 // Pointer to backing data
                                                    cols,                       // Width of bitmap
                                                    rows,                       // Height of bitmap
                                                    8,                          // Bits per component
                                                    cvMat.step[0],              // Bytes per row
                                                    colorSpace,                 // Colorspace
                                                    kCGImageAlphaNoneSkipLast |
                                                    kCGBitmapByteOrderDefault); // Bitmap info flags

    CGContextDrawImage(contextRef, CGRectMake(0, 0, cols, rows), image.CGImage);
    CGContextRelease(contextRef);

    return cvMat;
}

Umarım size kodlama mutlu olur! (Oy kullanmayı unutma)

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • 07cadikiz07

    07cadikiz07

    17 EKİM 2007
  • Max Lee

    Max Lee

    18 AĞUSTOS 2006
  • Phlearn Photoshop and Photography Tutorials

    Phlearn Phot

    11 EKİM 2011