SORU
12 Aralık 2010, Pazar


Verteks shader vs Parça Gölgelendirici

Bazı dersler Cg ile ilgili çok şey okudum, ama bir şey bana çok açık değildir. Tam köşe ve parça gölgeleme arasındaki fark nedir? Ve biri diğerinden daha uygun ne için?

CEVAP
12 Aralık 2010, Pazar


Bir parça gölgelendirici piksel olarak aynı shader.

Bir temel fark, bir köşe gölgelendirici köşe öznitelikleri düzenlemek. senin çokgenler köşe noktaları olan.

Öte yandan parça GeForce tepe noktaları arasındaki piksel bak nasıl bakıyor. Belirli kuralları takip tanımlanan noktalar arasında değiştirilmiş.

Örneğin: eğer çokgen tamamen kırmızı olmasını istiyorsanız, tüm köşeler kırmızı tanımlarsınız. Eğer noktalar arasında bir degrade gibi özel efektler için istiyorsanız, fragment shader bunu yapmak zorundasın.

Başka bir deyişle:

Köşe gölgelendiricisi bence dönüşüm ve çokgen kırpma model koordinat arasında bir yerde grafik boru hattı ilk adımları, bir parçasıdır. Bu noktada, hiçbir şey gerçekten bitti.

Ancak, piksel gölgelendirme/parça görüntü hesaplanır ve köşe arasındaki piksel dolu olduğu tarama adımı, bir parçası ya da "". renkli

Sadece grafik boru hattı hakkında bilgi edinin ve her şey ortaya çıkacak: http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_pipeline

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • CNET

    CNET

    5 Mayıs 2006
  • 趣味そうこ♪

    趣味そう

    3 Mart 2010
  • sk8ingis4me

    sk8ingis4me

    16 Mart 2006