SORU
5 Ocak 2009, PAZARTESİ


Başlamak için nasıl?iPhone 3 boyutlu bir modelini göstermek istiyorum:

Ve tek bir 3D model, tercihen, iPhone dokulu görüntü döndürmek istiyorum. Yakınlaştırmak ve uzaklaştırmak için yok, ya da bir arka plan ya da bir şey var.

Şu var:

  • bir iPhone
  • bir MacBook
  • iPhone SDK
  • Blender

Bilgi birikimim:

  • Çeşitli 3D programları 3D modeller (bir keresinde bir ders aldı, ama diğerleri kullandım 3D Studio Max, en rahat olduğum) yapabilirim
  • Yıl önce prosedürel programlama ile ilgili genel bilgi (QuickBasic - yaşlıyım!)
  • Basit Java ve C geçiyor nesne yönelimli programlama konusunda acemi bilgi# öğreticiler (Head Start C# Kitabı ve eşimin Java kullanılan ders OOP giriş)
  • Ben yönetilen görüntülemek için 3D dokulu model ve spin kullanarak bir öğretici C# aldım fileye (ben yapmadım sadece kopyala yapıştır, anladığım kadarıyla temel olarak nasıl çalışır) ve JAY oyunları geliştirme kitaplığı, Visual Studio üzerinde Windows.

Ne bileyim:

  • Çok ilgili Objektif C
  • Görünüşe göre iPhone kullanan OpenGL veya OpenGL ES, hakkında bir şey
  • Böyle büyük mükafat ilgili bir şey

Benim asıl sorun nereden başlayacağımı bilmiyorum. Bulduğum tüm kitapları GUI iPhone uygulamaları, OpenGL uygulamaları oluşturma hakkında değil gibi görünüyor. OpenGL bir kitap buldum ama herhangi bir gelişme iPhone nasıl uygulanır bilmiyorum. Ve ben bulmak Amacı C sözdizimi biraz kafa karıştırıcı, tuhaf iç içe geçmiş bir yöntem adlandırma, şey gibi "id" anlamsız ve korkunç bir düşünce bunu yapmak zorundayım manuel bellek yönetimi.

Nerede başlamak için en iyi yer Neresidir? Bu tür bir şey için herhangi bir öğreticiler bulamadım, ama belki Google-Fu benim zayıf. Ya da belki de Objective C öğrenme ile başlamalıyım? Biliyorum kitap gibi Aaron Hillgrass', ama ben de okumak onlar eski ve çok örnek kod üzerinde çalışmıyor iPhone SDK, artı görünüyor dişli doğru Model-Görünüm-Denetleyici paradigma olan yok gibi 3D uygulamalar için uygundur.

Temelde benim ilk adım ne olması gerektiği konusunda kafam karıştı.

CEVAP
6 Ocak 2009, Salı


Eğer kendi işimi tak izninizle bir kez daha, iPhone OpenGL ES Uygulama Geliştirme öğrendiğim şeyler hakkında written a post var. Bu uygulama, Molecules (frankodwyer tarafından anılacaktır), açık kaynak ve geliştirirken karşılaştım diğer zor konulardan bazıları writeup bir ben var. Uygulama 3-D modelleri oluşturur ve Döndür ve ihtiyaçlarınıza yakın sesler parmaklarını, onlarla ölçek sağlar. Kodu indir, derle, ve birkaç dakika içinde masaüstünüzde çalıştırabilirsiniz. İPhone Geliştirici Programına katılmak eğer cihazınıza yükleyebilirsiniz.

Yükleme Blender dosyaları almak mümkün olabilir Wavefront OBJ loader for the iPhone çalışıyor nesne gelince, biçiminde verilebilir. İPhone büyüklükte bir çalışma henüz yapmadım, ama onu örnek şimdi çalışıyor gibi görünüyor.

Genel olarak, bazı küçük, hedeflenen Uygulama Geliştirme içine asla serbest olabilir) atlayarak örnek ve öğrenme benim için çalışıyor ne olduğunu bulmak. Verdiği örnekler yukarıda listelenen deneyin ve neler olacağını görün. Bu örneklerde Objective-C kodu okuyun ve ne onlar için bir fikir almak için başlamak gerekir.

Hillegass kitabı (üçüncü baskı sadece dışarı çıktı ve güncel) Mac üzerinde duruluyor olsa da, Kakao temellerini öğretiyor hala iPhone için geçerlidir. MVC tasarım deseni de size Mac olarak iPhone üzerinde hizmet vermektedir. Ben aslında Molekül içinde birkaç yerde bu desen sapmış ve uygulamanın bu bölüm bir karışıklık oldu, çünkü bu karara pişmanım. Kitap kolay okunur ve iyi zaman değer.

Bunu Paylaş:
  • Google+
  • E-Posta
Etiketler:

YORUMLAR

SPONSOR VİDEO

Rastgele Yazarlar

  • Carlos Delgado

    Carlos Delga

    21 HAZİRAN 2011
  • MobileTechReview

    MobileTechRe

    6 HAZİRAN 2008
  • MrChiCity3

    MrChiCity3

    14 NİSAN 2008